Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

Ο γρίφος του Αϊνστάιν

Σύμφωνα με τον Einstein o παρακάτω γρίφος θεωρείται άλυτος για το 98% των ανθρώπων... Έχουμε και λέμε...
Υπάρχουν 5 σπίτια, 5 διαφορετικών ανθρώπων. Σε κάθε ένα από τα σπίτια αυτά ζει ένας άνθρωπος διαφορετικής εθνικότητας. Οι 5 ιδιοκτήτες πίνουν ένα συγκεκριμένο είδος ποτού, καπνίζουν μια συγκεκριμένη μάρκα τσιγάρων και έχουν όλοι ένα συγκεκριμένο κατοικίδιο. Όλοι έχουν μεταξύ τους διαφορετικά κατοικίδια, διαφορετικές μάρκες τσιγάρων και διαφορετικά είδη ποτών.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποίος έχει το ψάρι ;;;
Στοιχεία:
i. Ο Άγγλος ζει στο κόκκινο σπίτι.
ii. Ο Σουηδός έχει ένα σκύλο.
iii. Ο Δανός πίνει τσάι.
iv. Το πράσινο σπίτι είναι αριστερά από το άσπρο σπίτι.
v. Ο ιδιοκτήτης του πράσινου σπιτιού πίνει καφέ.
vi. Αυτός που καπνίζει Pall Mall τσιγάρα έχει πουλιά για κατοικίδια.
vii. Ο ιδιοκτήτης του κίτρινου σπιτιού καπνίζει Dunhill.
viii. Αυτός που μένει στο μεσαίο σπίτι πίνει γάλα.
ix. Ο Νορβηγός μένει στο 1ο σπίτι.
x. Αυτός που καπνίζει Blends μένει δίπλα σε αυτόν που έχει γάτες.
xi. Αυτός που έχει το άλογο μένει δίπλα σε αυτόν που καπνίζει Dunhill.
xii. Ο ιδιοκτήτης που καπνίζει Bluemasters πίνει μπίρα.
xiii. Ο Γερμανός καπνίζει Prince.
xiv. Ο Νορβηγός μένει δίπλα στο μπλε σπίτι.
xv. Αυτός που καπνίζει Blends έχει ένα γείτονα που πίνει νερό.

Τη λύση του γρίφου μπορειται να την βρείτε στον εξή ιστότοπο:
http://www.youtube.com/watch?v=UM27bYyV0I4
Μανόλης Σιδεράκης

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2011

Διαγωνισμός φωτογραφίας στο Γενικό Λύκειο Κολυμβαρίου

Το Πυράνχας διοργανώνει διαγωνισμό φωτογραφίας με ελεύθερο θέμα για τους μαθητές του Λυκείου Κολυμβαρίου. Μετά το τέλος του διαγωνισμού στις 15 Δεκέμβρη θα πραγματοποιηθεί διπλή αξιολόγηση των φωτογραφιών από ομάδα καθηγητών και από αναγνώστες του Πυράνχας που θα μπαίνουν στο ιστολόγιο και θα ψηφίζουν τις φωτογραφίες που τους αρέσουν και θα βρίσκονται ανώνυμα αναρτημένες. Μετά από μια εβδομάδα ψηφοφορίας θα γίνει η απονομή των βραβείων.



Πυράνχας

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

Η Αθήνα στο σκοτάδι














































































































Αλέξανδρος Φανδρίδης

Πώς βλέπουν οι έφηβοι τον Σαίξπηρ σήμερα

















Κάθε χειμώνα σε διάφορες σκηνές της Αθήνας ανεβαίνουν έργα του Σαίξπηρ. Σε κάθε καλοκαιρινό φεστιβάλ υπάρχει σίγουρα κάποια τραγωδία ή κωμωδία του μεγάλου αυτού συγγραφέα.Όμως πως βλέπουν οι σημερινοί έφηβοι τον μεγάλο άγγλο συγγραφέα;
Οι έφηβοι στις μέρες μας συνεχίζουν να διαβάζουν Σαίξπηρ γιατί είναι ρομαντικός και σήμερα δεν έχει χαθεί ο ρομαντισμός.Επιπλέον είναι κλασσικός και διαχρονικός.
Ακόμη, οι άνθρωποι ενδιαφέρονται για τα ήθη και τα έθιμα εκείνης της εποχής καθώς και για το πως αντιμετώπιζαν οι άνθρωποι τότε τα προβλήματά τους. Ο Σαίξπηρ μέσα από τα έργα του μας δίνει μια γενική εικόνα εκείνης της εποχής.
Ένας ακόμη λόγος που κάνει τον Σαίξπηρ επίκαιρο είναι ότι τα ίδια προβλήματα και τα ίδια ερωτήματα που βασάνιζουν τους ανθρώπους εκείνη την εποχή συνεχίζουν να απασχολούν τους ανθρώπους και σήμερα.
Τελειώνοντας ο Σαίξπηρ μάλλον ήταν απαισιόδοξος συγγραφέας και αυτό γιατί στα περισσότερα από τα έργα του το τέλος είναι άσχημο.

Γιακουμάκη Στέλλα,Βογιατζάκη Ελευθερία

Πέμπτη 3 Νοεμβρίου 2011

Τρίτη 1 Νοεμβρίου 2011

Παρακολουθώντας μια ορχήστρα κλασικής μουσικής

Πάντα επιθυμούσα να παρακολουθήσω μαθήματα βιολίου, αλλά με την επίσκεψη του σχολείου μας στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης και παρακολουθώντας το κονσέρτο κλασικής μουσικής απο συνομήλικα παιδιά από την Αυστρία, η επιθυμία μου αυτή ισχυροποιήθηκε.

















Η ορχήστρα τους αποτελείται από 90 άτομα αλλα μόνο τα 49 κατάφεραν να έρθουν στην Ελλάδα.Η ορχήστρα είχε πολλα και διαφορετικά μουσικά όργανα (τα πιο πολλά από αυτά ήταν βιολιά αλλά υπήρχαν και άλλα όπως βιολετσέλα, φυσαρμόνικες, κλαρινέτα, κοντραμπάσσα ). Ο συγχρονισμός τους ήταν υπέροχος και παρόλο το μικρό της ηλικίας τους ήταν σωστοί επαγγελματίες.Βέβαια την ορχήστρα την διεύθυνε ένας μαέστρος, αυτός συντόνιζε όλα τα μουσικά όργανα μεταξύ τους.Επιπλέον ο μαέστρος είχε ετοιμάσει μερικές δραστηριότητες για το σχολείο μας όπως :
  • να βάλει μερικά παιδιά να διευθύνουν την ορχήστρα
  • να επίτρεψει σε άλλα να δοκιμάσουν να παίξουν ένα μουσικό όργανο που τους αρέσει






















οι συμμαθητές μου δυσκολεύτηκαν αρκετά με αποτέλεσμα ο θαυμασμός τους να μεγαλώσει περισσότερο για τα παιδιά της ορχήστρας που σε τόσο νεαρή ηλικία έχουν καταφέρει τόσα πολλά.
Τέλος, με τα παιδιά γνωριστήκαμε και κάναμε ωραίες συζητήσεις για τις διαφορετικές ζωές μας. Στην συναυλία τους, που έγινε ένα από τα επόμενα βράδια περάσαμε υπέροχα..

Ντενίσα Ζεκιράι