Τρίτη 19 Φεβρουαρίου 2013

Αγαπώ την πατρίδα μου

Αγαπώ την πατρίδα μου. Πώς αλλιώς;

Γεννήθηκα και μεγάλωσα σ’ αυτόν τον όμορφο τόπο.

Αγάπησα τη λιτή ομορφιά του μεσογειακού τοπίου και την ζεστασιά των ανθρώπων.

Αγαπώ την πατρίδα μου και, κυρίως, αγαπώ τη σκέψη που γεννήθηκε σ’ αυτά εδώ τα μέρη. Γνώρισα τον εαυτό μου μέσα από τη μελέτη των αρχαίων και σύγχρονων στοχαστών, φιλοσόφων, λογοτεχνών, ποιητών. Η μελέτη αυτή μου φανέρωσε την αξία της ελευθερίας, της δημοκρατίας, του σεβασμού στον άνθρωπο, της αγάπης.

Μέσα από αυτή την περιδιάβαση στο χώρο των ιδεών ανακάλυψα τη δύναμη της αρετής κι έμαθα, πάνω απ’ όλα, να είμαι άνθρωπος.

Έμαθα ν’ αναζητώ το ωραίο στα πράγματα και στις ιδέες,

να επιδιώκω την ελευθερία ως ύψιστη μορφή εσωτερικής ζωής,

να επιδιώκω την αρετή γιατί μόνο αυτή μπορεί να φέρει την ευτυχία,

να σέβομαι την ανθρώπινη ύπαρξη.

Καταλαβαίνετε λοιπόν γιατί δεν μπορώ να είμαι ρατσιστής, να υιοθετώ δηλαδή πρακτικές μίσους και βίας που στρέφονται εναντίον συνανθρώπων μου. Αν το κάνω αυτό, θα είναι σαν να προδίδω αυτές τις αξίες, οι οποίες είναι πλέον ένα κομμάτι του εαυτού μου.




Γιάννης Κωνσταντούρας-φιλόλογος

Δεν υπάρχουν σχόλια: